محمدتقی رهبر:بدحجابی جزو جنگ نرم است
 
بصیرت و جنگ نرم
بــــصــــیــــرتــــ و جــــنــــگــــ نــــرمــــ

تهران امروز گفت وگویی با محمد تقی رهبر رئیس فراکسیون روحانیون مجلس درباره مسائل فرهنگی داشته است .

به گزارش خبرآنلاین مهم ترین محور های این گفت وگو به این شرح است.

*مطالبه حجاب و رعایت شئونات اسلامی یک مطالبه ملی و دینی است و اگر من بیشتر از دیگران در میدان حضور دارم، به معنای آن نیست که دیگران چنین خواسته‌ای ندارند. زمانی که ما خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم، ایشان هم از این وضعیت ناراضی بودند.

*علما و مراجع تقلید و ائمه جمعه سراسر کشور نیز از این وضع اعلام نارضایتی کردند. به خصوص بعد از مصاحبه‌ رئیس‌جمهور پخش شد. آن گفت‌وگو یک مقداری مسئله‌دار بود، مصاحبه‌گر نظر رئیس‌جمهور را درباره گشت نسبت پرسید در حالی که ما اصلا گشتی به نام گشت نسبت نداریم و طوری سوال را مطرح کرد که رئیس‌جمهور را به واکنش وادارد و ایشان هم بگویند نه، ما گفته‌ایم این کار را نکنند. بله ما هم موافقیم که مثلا کسی که دارد به خانمش راه می‌رود نمی توان به او گفت این چه نسبتی با تو دارد. پلیس همچنین چیزی نمی‌گوید اما پلیس وظیفه دارد طبق الگوهایی که دارد، با موارد خلاف شرع و قانون برخورد کند، پس این یک مطالبه است در همین زمینه راهپیمایی مردم قابل توجه بود.

* چطور مسئولان وقتی مردم در محکومیت فتنه راهپیمایی می‌کنند با آغوش باز می‌پذیرند اما وقتی همین مردم بعد از نماز جمعه آن راهپیمایی‌های بزرگ را در اصفهان و تهران و جاهای دیگر انجام دادند یا در مشهد در سالروز قضیه مسجد گوهرشاد مردم راهپیمایی بزرگ کردند، چطور اینجا مسئولان به حرف مردم گوش نمی دهند.

*در واقع یک اشتباهی در ذهن مسئولین ما رفته و آن هم این است که هر وقت بحث حجاب مطرح می‌شود، می‌گویند کار فرهنگی باید کرد، البته که کار فرهنگی کار اصلی ماست، مگر ما می‌گوییم کار فرهنگی نباید کرد. باید توجیه و ارشاد کرد ولی به ما بگویند کدام کار فرهنگی را در این چند سال برای بحث حجاب کرده‌اند با کدام کارشناس فقهی نشستند درباره موضوع بحث کنند و یا کدام برنامه را در صدا و سیما گذاشتند.

*مگر 5 سال پیش مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای 26 نهاد ارسال نشد و به آنها گفت فلان پوشش و لباس چسبان ممنوع است و باید حجاب رعایت شود و آرایش نباشد؟ این ضوابط داده شده است و کدام مسلمانی است که نداند ضابطه حجاب چیست و روش حجاب‌داری چگونه است؟ چرا برای سرقت نمی‌گویید باید کار فرهنگی انجام داد سارق را دنبال و تعقیب نمی‌کنید؟ پس مزاحم نوامیس و بد حجاب را هم باید تعقیب کرد، یعنی مسئله وظایف فرهنگی ما را از برخورد با منکرات بی‌نیاز نمی‌کند.

*ما می‌گوییم مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را که زمان دولت پیشین سال های آخرش تدوین و تصویب شد که البته به امر رهبری هم این کار صورت گرفت وگرنه آنها که این کار را نمی کردند و خود آقا هم دستور اجرای آن را دادند و تا دو سال هم پلیس این طرح را اجرا می‌کرد و در جامعه یک گشتی دیده می‌شد اما از سال گذشته که فتنه اتفاق افتاد توجه پلیس بیشتر به سمت آن مسائل جلب شد که البته ما هم به پلیس حق می‌دادیم اما آن قضیه تمام شد.

*ما با وزیر کشور جلسه داشتیم، کمیسیون فرهنگی چند جلسه با وزیر کشور داشتند، خود ما روحانیون با وزیر ارشاد جلسه داشتیم با نیروی انتظامی، دو، سه نوبت جلسه داشتیم با دانشگاهیان و نماینده مقام معظم رهبری، در دانشگاه‌ها جلسه داشتیم و گفتیم که آقایان این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی الگوی شماست، واقعا شما نمی‌دانید بی حجابی و بد حجابی چیست؟ مدل اسلامی حجاب که فرمول ریاضی و تجزیه اتم نیست، یعنی لباس چسبان نباشد، آستین کوتاه نباشد، شلوار پوشاننده باشد، آرایش نکنند، حالا چادر بهترین نوع این پوشش است اما اگر نبود مانتو و روسری هم می‌تواند باشد، این الگو روشن است. به جای توجه به این مسائل، یک الگوی اشتباه را در پیش گرفته‌اند و می‌گویند برخورد فیزیکی نکنید و بروید یک گوشه‌ای تذکر بدهید، آخر اینطوری که نمی‌شود جلو منکرات را گرفت.

* مشاوران فرهنگی دولت نگاه‌شان اشتباه است. خود مسئولان می‌گویند جنگ نرم است. کشف حجاب هم جزو جنگ نرم است و این الگوها را بیگانه داده است. در فتنه هم بدحجاب‌ها را دیدند و باز هم به این موضوع ایمان نمی‌آورند که ترویج بدحجابی، معارضه با انقلاب است و ما باید با این موضوع برخورد داشته باشیم، حالا یک بچه مدرسه‌ای که یک مقداری از موهایش پیداست که ما با او حرفی نداریم، می‌دانیم به هر حال بچه است، نوجوان است ولی این مسئله مانکن‌ها و این زنان خیابانی، یک معضل است و باید با آنها برخورد شود.

*فرمانده نیروی انتظامی می‌گوید ما خانم‌ها را می‌فرستیم که با خانم‌ها صحبت کنند و توصیه هم می‌کنیم که محترمانه صحبت کنند حالا یکدفعه هم ممکن است یک اتفاقی در جایی مصنوعی یا واقعی بیفتد. اگر یک پزشکی در کار جراحی یکجا یا دو جا اشتباه کرد ما باید این پزشک را از جراحی باز بداریم؟ اشتباه همه جا هست. این موارد نادر است، یعنی در هزاران مورد یک اتفاق این چنینی می‌افتد، بعد فیلم این قضیه را بر می‌دارند، همه جا نشان می‌دهند و حتی پیش بعضی بزرگان کشور هم می‌برند و می‌گویند که آقا ببینید اینطور بوده یا یک جوانی می‌گوید من با خانمم راه می‌رفتم، جلو ما را گرفته‌اند که شما نسبت‌تان با هم چیست؟ در حالی‌که پلیس می گوید ما چنین گشتی نداریم. ممکن است آن مامور هم اشتباه کرده باشد.

* وقتی دو نفر در خیابان با هم راه می‌روند، ما حق نداریم سوال کنیم چه نسبتی با هم دارند. منظورم این است که برخی اشتباهات را بزرگ‌نمایی می‌کنند که اصل برخورد را زیر سوال ببرند. مسئله دیگر ما این است که در وضعیتی که حجاب در سطح جهان در حال گسترش است و اثرگذاری خودش را نشان می‌دهد، نباید اجازه بدهیم تعداد اندکی وضعیت کشور ما را مخدوش نشان بدهند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ

سلام و درود بر شما بازدی کننده گرامی عزیزان این وبلاگ چندین آدرس دارد که به آدرس اصلی یعنیbasirat-softear.loxblog.comمنتهی میشود. شما میتوانید با عضویت در سایت مارو کمک کنید!2 دقیقه وقت نمیگیره. امیدوارم که مارو از نظراتتون بی بهره نسازید. ممنون یاعلی مدد
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بصیرت و جنگ نرم و آدرس basirat-softwar.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 1849
بازدید کل : 217882
تعداد مطالب : 103
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1